Online geld verdienen: de kracht van SMMA en SMMB
11 juli 2022 

Online geld verdienen: de kracht van SMMA en SMMB

Online geld verdienen: de kracht van SMMA en SMMB

Online geld verdienen, werken waar je maar bent en wanneer je maar wilt, het klinkt als een droom. Maar, dit is voor veel mensen de realiteit. Wat dit laat zien is dat het voor iedereen mogelijk is om zijn dromen na te jagen, dus ook voor jou. Dankzij de groei van social media werken steeds meer bedrijven online. We kopen onze kleding online, we bekijken video’s van onze favoriete influencers online en we plannen onze reis online. Wat dit inhoudt, is dat steeds meer bedrijven hulp nodig hebben om hun online community op te bouwen. Een SMMA en SMMB staat klaar om bedrijven te helpen dit te realiseren. Door met ons 6 week programma van High Level Ondernemer te starten leer jij exact hoe jij jouw eigen agency kan opzetten en kan profiteren van alles wat het leven te bieden heeft.

Ga aan de slag met jouw eigen Agency

De strategie van elke klant zal anders zijn op basis van hun publiek, budget, merk en doelen. Als je het zo splitst, zie je dat er altijd veel te doen is. De waarde van SMMA voor een bedrijf is de continue ervaring van hun klant met positieve interacties. Het analyseren van de gegevens die we verzamelen van onze inspanningen en het bedenken van manieren om onze doelgroep aan te scherpen en uit te zoeken hoe we hen het beste van dienst kunnen zijn namens de bedrijven van onze klanten, is de waarde die jouw toekomstige SMMA voor sociale media bedrijven kan bieden. Om deze kwaliteit aan te bieden, moet je de tijd nemen om je te verdiepen in de stof. Als agency moet je in staat zijn om de innerlijke en uiterlijke werking van een merk te leren kennen, een strategie te ontwikkelen die is afgestemd op de doelen van de klant en een reeks processen definiëren voor het implementeren van de strategie en het rapporteren van de gegevens aan de klant op een verteerbare, relevante manier. Dat is wat een SSMA doet.

De verschillende taken van een SMMA

Zoals je misschien al doorhebt, is het werk van een SMMA erg veelzijdig. Uiteraard is het allemaal gerelateerd aan social media. Voordat jij van start gaat met jouw SMMA, is het belangrijk om jezelf goed te leren kennen. Wat zijn jouw skills, welke skills kan jij jezelf aanleren, wat vind jij leuk om te doen en wat wil je zo min mogelijk doen. Aan de hand van deze informatie kan je bepalen wat voor taken jij vooral wilt geven via jouw SMMA. Het is belangrijk om te onthouden dat je niet alles taken moet kunnen om succesvol te zijn. In de meeste gevallen is het zelfs beter om een kleiner aanbod aan service te hebben, maar te zorgen dat de service die je hebt van hoge kwaliteit is.

Accountbeheer

Accountbeheer is er in twee smaken. De eerste gaat over publiceren en contentcreatie, de tweede over communiceren met het publiek. Taken zoals het vinden van relevante inhoud om te delen, het promoten van een stuk originele inhoud, het optimaliseren van een headline voor een sociale post, het creëren van visuele middelen, brainstormen over inhoud onderwerpen, het verzamelen van branchespecifieke statistieken of het definiëren van een plaatsingsschema vallen onder publicatie- en contentcreatie. Reageren op berichten, contact opnemen met influencers, strategische partnerschappen aangaan, spam-opmerkingen verwijderen, deelnemen aan een groepsgesprek of berichten sturen naar een persoon die een bepaalde hashtag heeft gebruikt, zijn juist vormen waarmee jij meer communiceert met jouw community. Beide activiteiten buckets zijn manieren om het bereik van een pagina te vergroten en om meer naamsbekendheid te ontwikkelen. Jij kan als SMMA hiermee helpen.

Klantenservice op Social Media

Terwijl we het zojuist over management hadden, brengt de klantenservice van sociale media het management in feite naar een hoger niveau, doordat het helpt om problemen van klanten op te lossen zonder dat de klant contact moet opnemen met andere nummers. Als SMMA kan je deze service aanbieden voor jouw klant. Het is werkelijk waar dat een klant die contact zoekt via sociale media met een probleem slechts één stap verwijderd is van een ontevreden klant die zijn probleem deelt via sociale media. Het doel van een SMMA is om op deze verzoeken om klantenservice te reageren en deze te behandelen via welk kanaal ze ook binnenkomen, om de beste merkervaring te bieden. Het is niet alleen belangrijk om te reageren op alle vragen van de klantenservice die op sociale media plaatsvinden, het is ook ideaal om eventuele beoordelingen die uw bedrijf ontvangt, positief of negatief, te beantwoorden. In termen van reputatie ziet niets er erger uit dan een grote reeks aan negatieve recensies.

Adverteren via Social Media

Momenteel is Facebook het belangrijkste kanaal om op te adverteren vanuit een social media perspectief, maar elk van de andere grootschalige sociale netwerken biedt advertenties en kan worden gebruikt als het publiek gelijk heeft. Adverteren via social media vereist een hele andere aanpak dan organische groei. Dit komt omdat de advertentie alleen goed presteert wanneer er gebruik wordt gemaakt van strenge metingen en de juiste post en communicatie. Met sociale advertenties geef je geld uit om meer mensen te bereiken, dus zorg ervoor dat je de juiste targeting, inhoud, boodschap en creatieve look neerzet. Al deze dingen tellen mee om zoveel mogelijk effect te krijgen uit jouw advertentie. Als SMMA help jij met het samenstellen van de juiste advertentie, de beste campagne en help jij om dit plan online te zetten in de advertentie. Ook elementen zoals de communicatie, het bijhouden van de prestatie en het opschalen ervan behoort tot deze taak. Voor de meeste merken is het onpraktisch om alleen op biologisch te vertrouwen, en zelfs wanneer je een grote groep aan organisch publiek hebt, kan je het dankzij advertenties nog meer opschalen.

Het laten groeien van accounts

Hoewel beheer en adverteren de groei van een social media account vergoten, wordt het soms nog afzonderlijk gezien binnen de SMMA. Dat komt omdat een SMMA een specifiek en uniek plan moet opstellen aan de hand van de niche van een klant om de juiste groei te behalen. Soms wilt een klant niet per se account groei, soms is dat juist het enige wat een klant wilt. Ook is het belangrijk om te onthouden dat ieder platform een andere methode vereist. Om een bedrijf op Facebook te laten groeien, wordt er een hele andere aanpak gebruik dan wanneer je het wilt laten groeien op Instagram.

Andere sociale mediadiensten en competenties

Naast de bovengenoemde diensten, werkt een SMMA aan vele andere taken. Ondanks dat deze wat lastiger zijn om te bevatten, zijn ze wel erg van belang om het beste uit het bedrijf te halen. Ze zijn dus zeker net zo relevant voor hoe een SMMA werkt en hoe er wordt gezorgd dat het beste resultaat wordt behaalt.

Vergaderingen

Als onderdeel van het zakendoen moeten je als SMMA bereid zijn om regelmatig met de klanten te communiceren. Communicatie is erg belangrijk en de beste manier om dingen met elkaar te bespreken is via een videogesprek. Stappen zoals campagnes, nieuwe initiatieven, content, voorbereiding op evenementen, enzovoorts, komt allemaal ter sprake tijdens een vergadering. Het is ook een goede zaak om van tijd tot tijd contact te houden met jouw klant. Dit is vooral belangrijk in het begin van de samenwerking, maar zorg dat je ook altijd een actieve houding houdt met klanten waar je al een lange tijd mee samenwerkt.

Consultancy op het gebied van digitale marketing

Hoewel je als SMMA niet de content van de klanten maakt, is het wel belangrijk om de strategie te bespreken met degene die verantwoordelijk is voor de productie ervan. Een voorbeeld van hoe jij kan helpen om de content de goede richting in te sturen, leer je in ons 6 week programma. Het is belangrijk dat jij en jouw klant op een lijn liggen. Om te zorgen dat jij het beste kan presenteren, moeten de klanten vertrouwen op jouw creatieve input. Omdat jij het platform, de doelgroep en de targetingopties begrijpt die worden toegepast, heb jij een goede visie op wat een campagne of een foto nodig heeft. Daarnaast heb je als SMMA een breed scala aan kennis die verder gaat dan de wereld van alleen sociale media.

Up to date blijven met de nieuwste innovaties

Hoewel dit technisch gezien niet is opgenomen in de service van een SMMA, is het wel een taak die je standaard op je neemt wanneer jij jouw eigen Agency begint. Om te zorgen dat jij jouw werk goed doet, moet jij op de hoogte zijn van alle vernieuwingen van het platform. Sociale media verandert elke dag en digitale marketing verandert elke dag. Om te zorgen dat jij een top prestatie blijft behouden, moet je niet bang zijn om nieuwe dingen te leren. Je moeten voortdurend artikelen en boeken lezen, naar podcasts luisteren, video's bekijken, evenementen en conferenties bijwonen, ontmoetingen en interactie hebben met de grote namen in onze branche, testen en leren van verschillende strategieën en alles in je opnemen over de nieuwste tools en technologieën die je ter beschikking staan. Ondanks dat je deze tijd kunt zien als onbetaald werk, werpen de vruchten zich gegarandeerd af. De investering aan tijd en geld die jij aan deze soort bijscholing hebt gemaakt, verdien jij terug door jouw geweldige werkprestatie voor jouw klanten.

Overal ter wereld werken aan jouw Agency

Het is je misschien al opgevallen dat alle bovengenoemde taken die onder jouw toekomstige SMMA vallen, op alle mogelijke plekken uit te voeren zijn. Het enige wat jij nodig hebt is een goede internetverbinding en een laptop of ander digitaal apparaat waarmee jij goed kan werken. Er zijn zoveel geweldige mogelijkheden aan dit soort werk. Je kan reizen terwijl jij geld verdient, je kan zelf bepalen wanneer jij op de dag werkt, je kan voor goed verhuizen naar een ander land, en nog zoveel meer. Wanneer jij werkt in een omgeving die jou inspireert, die jou energie geeft, dan vertaalt dat zich terug in jouw prestaties. Je runt jouw Agency met passie, liefde en motivatie. Zodra jij jouw Agency hebt uitgegroeid tot een succesvol bedrijf, kan je zelfs profiteren van verschillende belasting voordelen die verschillende landen bieden aan digitale entrepreneurs. Jouw bedrijf gaat verder dan alleen een stabiel inkomen, het bouwt een weg naar ultiem geluk.

Zo bouw jij jouw eigen SMMA of SMMB 

High Level Ondernemer is ontworpen om twee doelen te bereiken. Het geeft je de tools voor sociale analyse en training om je te helpen jouw eigen agency op te richten aan de hand van complete marketingstrategieën. Maar, de cursus geeft je ook de kennis om deze middelen voor jezelf toe te passen. In elke cursus ontvangt je toegang tot nieuwe taken die iedere week online komen, samen met nieuwe lessen. Wij zijn jou voorgegaan en hebben in 2017 onze Agency opgericht. In alle jaren daarna hebben wij ons bedrijf uitgegroeid tot wat High Level Ondernemer nu is. Dit ging met vallen en opstaan. Hierdoor hebben wij een hoop kennis en ervaring gekregen in deze branche. Om te voorkomen dat jij dezelfde fouten maakt als wij hebben gemaakt, bieden we al onze kennis aan in ons 6 weken programma. Wij staan klaar om je voor te bereiden op de markt, om je alle tips te leren die je nodig hebt en om te weten hoe jij het meeste uit jouw werktijd haalt. Let op, om jouw Agency tot een succes te brengen, moet je bereid zijn om te werken en om de informatie van onze cursus te durven toe te passen. Alleen wanneer jij je de volle 100% inzet kan je jouw dromen werkelijkheid maken.

Over de schrijver
Reactie plaatsen